Cum se circula prin aglomeratie cu motocicleta

Vara este pe sfarsite, insa sezonul vacantelor inca nu s-a terminat. Daca si tu esti unul dintre acei rideri care aleg sa mearga in concediu in aceasta perioada, ai grija la aglomeratia de pe sosele!

Aglomeratia poate insemna nu doar trafic bara la bara sau ambuteiaje produse ca urmare a accidentelor rutiere, dar si un volum mare al traficului.

Un rider inteligent alege intotdeauna cele mai bune rute din punct de vedere al traficului, dar si al timpului de parcurs.

Circulatia prin aglomeratie a motocicletelor va respecta un set de reguli bine pus la punct pentru siguranta maxima a vehiculelor pe doua roti.

Mersul pe motocicleta in trafic aglomerat poate deveni potential periculos daca nu se respecta cateva reguli simple.

Evita unghiurile moarte

Unghiurile moarte reprezinta toate zonele din jurul masinilor in care soferul nu are cum sa vada motociclistul. Aceste unghiuri difera de la o masina la alta in functie de constructia si modelul autovehiculului. O masina sport, spre exemplu, are unghiul mort undeva in spatele acesteia datorita lunetei foarte adanci dar si a tetierelor care sunt mult inaltate, in schimb un autocamion are unghiul mort in dreptul usii din dreapta.

Asigura-te ca esti vazut

Pentru a fi vazut de catre soferii masinilor din trafic trebuie ca acestora sa li se vada fata in oglinzile retrovizoare, in caz contrar cu siguranta nici ei nu pot vedea motocicleta.

Fii atent la semnalele soferilor din trafic

Aici nu se face referire la luminile de semnalizare, ci la felul in care ceilalti soferi reactioneaza (faptul ca privesc in stanga sau in dreapta inainte de a schimba directia de mers, felul in care isi pozitioneaza mainile pe volan in functie de directia pe care vor sa o urmeze, etc). Cauta oferte la semanlizari moto daca observe ca setul tau de semnalizari moto nu mai este in stare optima de functionare.

Evita circularea in paralel cu autoturismele

In cazul in care soferul unui autoturism vrea sa schimbe directia de mers si nu observa ca in lateralul lui se afla un motociclist, poate duce la un accident cu consecinte destul de grave. Intr-o astfel de situatie, nu exista timpul si nici spatiul necesar pentru franare sau pentru efectuarea unei manevre de degajare in lateral. Pozitia cea mai avantajoasa pentru motociclisti este in spatele autoturismelor.

Acorda o atentie deosebita dubitelor de marfa, masinilor de curierat, dar si taxiurilor

Dubitele de marfa si masinile de curierat sunt, de cele mai multe ori, in criza te timp, calca pe acceleratie fara nici o limita, omit regulile de prioritate, isi risca viata (nu doar a lor, dar si pe a motociclistilor) fara sa se gandeasca la consecinte. Regula asta ar fi bine de retinut nu doar pentru motociclisti, dar si pentru soferii decenti de categoria B.

Semnalizeaza din timp

Schimbarea directiei de mers se semnalizeaza in timp util, astfel incat toti ceilalati participanti la trafic din spatele tau sa afle intentia ta. Eviti pericolul iminent al producerii unor accidente. Fara un set nou de semnalizari moto aflat intr-o stare buna de functionare, nu se recomanda plecarea la drum, la fel ca in cazul oricaror piese moto originale sau piese de scuter.

Secretul motociclistilor

Secretul motociclistilor veterani dezvaluit: afla ce tipuri de masini din trafic sunt periculoase pentru motociclisti.

Sunt cativa curajosi in Bucuresti care folosesc motocicleta zilnic, ca mod principal de deplasare. Restul, care se bucura de doua roti cu preponderenta in weekend (si nu e nimic rau in asta). Ar putea invata niste reguli de supravietuire în traficul zilnic. Sunt reguli verificate si dovedite, care nu s-au inventat in Romania, dar unde se aplica cu succes.