Porsche Macan EV – SUV de lux NOU, complet electric

Primele imagini cu cel mai nou SUV rulând pe carosabil au apărut deja. Este prima dacă când acest proiect de lux se lasă văzut pe șosea.

Sunt destule detalii care fac diferit acest prototip, față de tot ceea ceea ce a apărut până acum. Se poate observa  design-ul farurilor, acestea fiind mai subțiri, cu bara frontală de protecție mai puțin proeminentă și lipsa grilei principale.

Profilul lateral al caroseriei cu înclinația plafonului acesteia o aduc mai aproape de un coupe, față de modelul actual Macan, prin rafinament și eleganță.

Din punct de vedere al roților putem observa că, această este echipată cu jante din aliaj cu un diametru destul de mare. În spatele acestora se pot vedea discurile și etrierii suficient de mari pentru a încetinii această mașină. Spatele este prevăzut cu un spoiler iluminat pe toată lățimea cu LED-uri.

„Macanul complet electric va fi cel mai sportiv model din segmentul său”, spune Steiner. „La fel ca Taycan, Macan-ul complet electric, cu arhitectura sa de 800 de volți, va oferi un Porsche E-Performance tipic.” Nu au fost dezvăluite cifre, dar Porsche spune că Macan EV va oferi o autonomie lungă și o performanță înaltă „reproductibilă”.

Porsche Macan EV

Porsche a folosit digitalul în dezvoltarea noului prototip, astfel a putut remedia punctele slabe cu ajutorul simulărilor precise din punct de vedere al design-ului. Cei de la Porsche spun că acest lucru i-a ajutat să identifice și să rezolve problemele privind mașina înainte că aceasta să ruleze fizic pe asfalt.

Macan, în versiune electrică, va fi construit pe o platforma premium destinată mașinilor electrice, de către cei de la Volkswagen. La acest moment nu se știu prea multe detalii, dar se știe deja capacitatea de încărcare a bateriei de 800 V/350 kW la fel ca și modelul Taycan. Ținând cont de spațiul generos de sub podeaua acestui SUV pentru baterii, există posibilitatea ca acesta să prezinte variante cu autonomie de peste 500 km și echipată cu anvelope de vară.

Porsche va oferi, probabil, cumpărătorilor posibilitatea de a alege fie cu tracțiune spate, fie cu tracțiune integrală, această din urmă fiind realizată prin adăugarea unui motor electric pe puntea față.

Dr. Steiner, membru al consiliului executiv al Porsche pentru cercetare și dezvoltare, a declarat în 2020: „Este o obligație pentru noi, la Porsche, să ne gândim și să lucrăm la răspunsuri privind mașinile electrice.

Printre specificațiile acestui prototip, putem obsrva că această mașină va avea un motor electric ce va dezvolta 375 cai putere și o viteză maximă de 227 km/h. Macan a fost proiectat pentru echiparea cu  anvelope 265/45 R20,

„Macanul electric se va baza pe o nouă platformă electrică, nu pe un derivat. A fost dezvoltat în comun cu Audi și se numește PPE. Știind că nu este mare grabă în trecerea de la ICE la electric, ne pregătim să avem ambele căi care rulează în paralel.


Porsche Macan Electric

„Timp de câțiva ani, Macanul de astăzi cu motor cu ardere internă va fi vândut în paralel cu noua mașină complet electrică”, ne-a spus el. „Și depinde de cererea pieței din întreaga lume cât timp le vom avea pe amândouă.”

Dr. Steiner a menționat, de asemenea, modul în care proiectul Macan ar putea deschide posibilitatea mai multor variante electrice. El a spus: „PPE este total diferit de platforma J1 a lui Taycan. Acesta a fost conceput pentru mașinile cu garda joasă, EIP pentru Macan este conceput pentru mașini cu podea înaltă, astfel încât ar putea exista derivate electrice în gama de SUV-uri.”